Jak nastavit reklamu na LinkedIN?
LinkedIN není tolik populární mezi mladší generací, protože ho používají především starší a pracující lidé. Je zde tedy hlavně ta generace, která už má za sebou nějaké pracovní zkušenosti či hledá pracovní příležitosti. Můžeme říct, že LinkedIN je na způsob on-line životopisu. Celkově LinkedIN používá nejvíce procent lidí ve věku 46-55 let.
Co je LinkedIN?
Profesní sociální síť, ve které je přes 100 milionů uživatelů, kteří jsou svým způsobem profesionálové ve svém pracovním odvětví a pomocí LinkedIN sdílí a diskutují o svých pracovních zkušenostech. Jde o největší profesní síť na světě. Nenajdete zde jen lidi, ale také celé firmy i korporáty. Dá se říct, že LinkedIN funguje jako e-životopis. Lidé na něm mohou zadat své pracovní pozice a zkušenosti, které mají za sebou. Firmy si poté mohou prohlédnout jejich profily a případně s nimi navázat kontakt a nabídnout možnou pracovní pozici. Je to vhodné místo, na kterém mohou uživatelé sdílet svou spokojenost či nespokojenost s firmami, ve kterých pracovali.
Je LinkedIN oblíbený v České Republice?
V dubnu 2020 bylo napočítáno 1 782 000 uživatelů v Česku, což je cca 16,7 %. Nejvíce procent (61,7 %) tvoří uživatelé v rozmezí 25 – 34 lety. Nejméně (2,4 %) tvoří uživatelé 55+. V září 2021 byl celkový počet kolem 1 949 000 uživatelů. (https://napoleoncat.com/stats/linkedin-users-in-czechia/2021/09/)
Jak nastavit reklamu na LinkedIN?
Plno firem sdílí na LinkedIN spoustu příspěvků, které chtějí dostat k co nejvíce lidem a uživatelům této sítě. Poradíme Vám, jak jednoduše nastavit reklamu.
Úplný začátek
Za prvé je potřeba vybrat příspěvek, který chcete propagovat. Doporučujeme, aby příspěvek byl přehledný, poutavý a lákavý. Nudné příspěvky nebudou mít velký úspěch a je dobré myslet na to, že téměř každý uživatel nemá rád otravné reklamy, proto vybírejte pečlivě, co vůbec chcete sdílet.
Kliknutí na tlačítko “Propagovat / Podpořit”
Jakmile jste vybrali vhodný příspěvek na promování a klikli jste na tlačítko k jeho progagaci, držte se důležitých kroků.
Kroky:
Vyberte cíl reklamy
Máte na výběr mezi cílením na příspěvek nebo na značku (celý obsah). Pečlivě zvažte, na co chcete mířit vaši reklamu.
Zvolte cílovou skupinu:
- Na základě profilu – oslovte členy podle jejich úrovně pracovních zkušeností
- Na základě zájmů – oslovte členy podle skupin do nichž patří
- Cílená skupina LinkedIN – zvolte skupiny, ke kterým se promovaný obsah dostane
Zahrňte nebo naopak vyřaďte lidi s vlastnostmi:
- Lokalita – oslovte členy podle jejich lokace
- Obor – oslovte dle oboru, ve kterém pracují
- Podle příležitosti – oslovte koho konkrétně hledáte (nováčky, seniory, apod.)
- Pracovní funkce – oslovte uživatele podle jejich pracovní funkce
- Pracovní pozice – oslovte uživatele podle pracovní pozice
Zvolte si rozpočet
Podle data zahájení a ukončení se určuje výše nákladů na propagovanou reklamu. Máte možnost zvolit rozpočet, který určuje, kam až se reklama dostane při daném finančním rozpočtu.
Co by neměla obsahovat reklama na LinkedIN?
Vulgární výrazy
Nejvíce se v reklamě vyvarujte vulgárních či sprostých výrazů. Vulgární výrazy v reklamách odpudí většinu lidí.
Sprosté a nevhodné obrázky
Sprosté a nevhodné obrázky porušují zásady komunity LinkedIN a reklama bude později ze sítě odstraněna.
Cizí produkty
Cizí produkty do reklam nepatří, pokud nejde o jakoukoliv spolupráci, nevkládejte cizí produkty do své reklamy.
Osobní či cizí údaje
Nikdy do reklamy nevkládejte své ani cizí údaje, jedná se totiž o soukromí, které je chráněno pravidly GDPR.
Tipy a triky na LinkedIN
Dostatečně popsaný profil
Mějte dostatečně a pravdivě popsaný profil. Díky tomu totiž vypadáte profesionálněji a lidé Vás budou brát seriózněji. Nezapomeňte si též zkontrolovat, že máte správně vyplněné kontaktní údaje.
Vhodná profilová fotografie a úvodní fotografie
Nedávejte si na profilovou či úvodní fotografii žádnou soukromou a choulostivou fotografii, která může v budoucnu dělat potíže. Vaše soukromí je nejdůležitější na sociálních sítích. Volte proto dostatečně reprezentativní fotografii, která bude důkazem vaší profesionality.
Mějte na profilu pravdivé informace
Lživé informace na sociální sítě ani do životopisu nepatří, proto si dávejte pozor, ať tam po celou dobu máte pravdivé informace. Například, pokud máte práci, ve které jste spokojení a nehledáte žádnou novou pracovní příležitost, vložte tuto informaci na profil. Vyhnete se častým, nechtěným nabídkám, které Vás můžou začít otravovat.
Najděte si cílené zákazníky
Cílení reklam je důležitým prvkem hlavně v oblasti marketingu, ve které se snažíte získat co nejvíce zákazníků či sledujících. Proto si dost zřetelně ujasněte, na koho budete svou reklamou cílit.
Zveřejňujte vysoce kvalitní obsah
Čím více kvalitní a propracovaný obsah, tím hlubší cíl bude Vaše firma mít. Reklama se totiž poté dostane k více uživatelům a Vám to zařídí požadovaný velký úspěch.
Získejte vlastní URL adresu
Bod, který se nezdá jako důležitý, ale dokáže pomoct mnoha uživatelům najít Vaši stránku. Uživatelé totiž poté nemusí zdlouhavě opisovat či vyhledávat stránku na LinkedIN. Bohatě postačí krátká adresa, která je nasměruje rovnou k Vaší firmě.