Jaké platformy jsou vhodné pro propagaci videí?

5. 10. 2021

Přemýšlíte, jaká je nejlepší platforma na propagaci videí? Natáčíte videa, ale nevíte kam je nejlepší je nahrát, aby měla úspěch? Poradíme a představíme Vám nejpoužívanější a nejoblíbenější platformy. 

Jaké existují platformy?

Na internetu existuje spoustu platforem, na které můžete nahrávat svá videa. Důležité je si hlídat, jakou hodnotu má vaše video a kolik peněz chcete vložit do propagace. Dobře si zkontrolujte, do jaké cílové skupiny video směřuje.

LinkedIN

LinkedIN

Profesní sociální síť, kde se scházejí profesionálové a diskutují o pracovních zájmech. Založena byla v roce 2002. Platformu LinkedIN využívají převážně dospělí, aby zvýšili pracovní úspěchy a profesní záležitosti. LinkedIN může fungovat jako Váš životopis. 

Kolik stojí jednoduchá reklama na LinkedIN?

Minimální denní rozpočet na reklamu činí 10$ (americký dolar) – nejlevnější propagací dosáhnete 1-120 kliknutí na vaší reklamu. (Zdroj: https://www.evisions.cz/faq/kolik-stoji-reklama-na-linkedin/)

Jaké jsou parametry pro reklamu na LinkedIN?

  • Cíl reklamy:
    • Sdílení příspěvku
    • Sdílení značky (celý obsah)
  • Cílová skupina:
    • Na základě profilu
    • Na základě zájmů
    • Cílová skupina LinkedIN
    • Určená skupina LinkedIN (určíte si sami, komu se má reklama zobrazovat)
  • Zahrnutí či vyloučení dle vlastností:
    • Lokalita (v jaké oblasti chcete zaujmout)
    • Obor (pro jaký obor je reklama mířena)
    • Pracovní funkce (jaké funkci má být reklama zobrazována)
    • Pracovní pozice (pro jakou pracovní pozici má být zobrazena)
  • Cena dle doby:
    • 1 den – 25$, cca. 350 – 1 500 zobrazení. Celková částka v rozmezí 6-24$
    • Týden – 175$, cca. 2 500 – 11 000 zobrazení. Celková částka v rozmezí 44-175$
    • 2 týdny – 350$, cca. 5 000 – 21 000 zobrazení. Celková částka v rozmezí 87-350$
    • Měsíc – 775$, cca. 11 000 – 45 000 zobrazení. Celková částka v rozmezí 190-775$

Facebook 

Facebook

Sociální síť, kterou všichni známe. Vkládání fotografií a videí je na Facebooku už dlouho. Facebook byl založen a spuštěn 4. února 2004, Markem Zuckerbergem. Firmy si zde platí propagaci příspěvků. Na Facebooku najdeme snad všechny generace, dnes mají Facebook děti ale i důchodci. 

Kolik stojí jednoduchá reklama na Facebooku?

Cena reklamy se pohybuje již od 25 Kč s tím, že čím více peněz vložíte do reklamy, tím větší dosah k uživatelům bude mít. reklama za 100 Kč bude mít dosah k cca. 500 lidem ve vašem okolí. (Zdroj: https://www.inizio.cz/blog/kolik-stoji-reklama-facebooku/

Jaké jsou parametry pro reklamu na Instagramu?

  • Cíl reklamy
  • Umístění reklamy
  • Formát
  • Doba

Vimeo

Vimeo.com

Jedná se spíše o platformu, která se využívá ke sdílení audiovizuální tvorby. Můžete zde propagovat pracovní videa, soukromá videa či si vytvořit portfolio. Platformu Vimeo.com nevyužívá příliš mnoho lidí, využívají jí převážně produkce a instituty, ve kterých je potřeba nahrát video. Platforma Vimeo.com byla spuštěna v roce 2004. 

Kolik stojí jednoduchá reklama na Vimeo.com?

Obsahuje výhodný program Vimeo PRO, který stojí 20 € měsíčně. Vimeo doporučuje a propaguje Váš obsah. (Zdroj: https://vimeo.com/ondemand/startselling

Výhody Vimeo PRO:

  1. Máte upload až 20GB za týden (1TB za rok)
  2. Neomezená video tvorba
  3. Nástroje k recenzi
  4. Neomezená šířka pásma pro přehrávač
  5. Rozšířené soukromí, embed kódy a podobně

YouTube

YouTube

Platforma, kterou zajisté všichni známe. Spuštěna je od 14. února 2005. Jde o jednu z nejpopulárnějších video platforem. Na YouTube je něco přes 2,3 miliardy lidí z celého světa, přičemž 79 % z nich má účet. (Zdroj: https://www.oberlo.com/blog/youtube-statistics). Na YouTube působí všechny generace, i co se týče obsahové stránky. Najdeme zde malé děti, ale i důchodce, kteří obohacují YouTube svým obsahem. 

Kolik stojí jednoduchá reklama na YouTube?

YouTube nabízí propagaci reklamy za minimální denní rozpočet 10$ (americký dolar). (Zdroj: https://www.webfx.com/internet-marketing/how-much-does-youtube-advertising-cost.html). 

YouTube Premium a jeho výhody:

  1. Přehrávání bez reklam
  2. Přehrávání na pozadí
  3. Stahování videí
  4. YouTube music Premium

Jak zajistit úspěch na YouTube?

Důležité body, které zajistí, aby Vaše video mělo úspěch:

  • Lákavý název videa – můžete využívat tzv. “clickbait”, vložit do názvu něco, co ve videu není, ale fanouška to na 90 % zaujme.
  • Lákavá miniatura – čím lákavější miniatura, tím spíše zaujme oko diváka.
  • Tagy místa, hashtagy – hodně se používají místa, na kterých je video natáčeno, či nějaký hashtag.
  • Popisek – v popisku nezapomeňte zmínit, o čem video je a podobně.

Jaké jsou parametry pro reklamu na YouTube (Google Ads)?

  • Cílová skupina:
    • Pohlaví
    • Věk
  • Cena dle rozpočtu:
    • YouTube svou reklamu určuje dle denního rozpočtu.
    • 250 Kč/den – 8 – 15 000 zobrazení, 3-6 500 zhlédnutí nad 30 vteřin.

Stream.cz

Stream.cz

Česká platforma spravovaná Seznam.cz. Nalézt v ní můžete seriály, rozhovory, návody a zajímavosti. Založil ji podnikatel v roce 2006. Stream.cz je platforma, na které se objevují dospělí i mladí, díky slavné show One Man Show (Kazma), která nese úspěchy po celém světě. 

Jak zajistit úspěch na Streamu?

Důležité body, které zajistí, aby Vaše video mělo úspěch:

    • Originální obsah – Stream.cz je odlišný hlavně díky svému vlastnímu obsahu, proto doporučujeme přidávat obsah, jehož jste 100% autorem.
  • Název – poutavý a lákavý název přivede každého diváka

Instagram

Instagram

Taktéž populární sociální síť, která působí od roku 2010. Ačkoliv se zdá, že je Instagram na fotografie a videa ze zážitků, můžete si zde také propagovat svou vlastní tvorbu. Instagram je známý hlavně mezi mladší generací, a to od 12 do 25 let. 

Kolik stojí jednoduchá reklama na Instagramu?

Cena reklamy na Instagramu Vás může stát v rozmezí mezi 0.20 až 6.70$ (americký dolar). Záleží hodně na tom, kam až chcete reklamu dostat. (Zdroj: https://websetnet.net/cs/how-much-does-it-cost-to-advertise-on-instagram/

Jaké jsou parametry pro reklamu na Instagramu?

  • Cíl reklamy
  • Umístění reklamy
  • Formát
  • Doba

Přečtěte si Jak vytvořit poutavou reklamu na Instagram.

TikTok

TikTok

Poměrně nová platforma, na kterou lidé mohou nahrávat svá videa. Denně TikTok sleduje přes 1 miliardu lidí. (Zdroj: https://variety.com/2021/digital/news/tiktok-1-billion-monthly-active-users-1235075119/), slavná mobilní aplikace, která byla založena v roce 2016. Najít na ní můžete převážně dětskou sortu, ale občas i nějaké dospělé. 

Kolik stojí jednoduchá reklama na TikToku?

Reklama zde může stát libovolně, podle dosahu. Když zaplatíte 260 € za reklamu, dokážete oslovit až půl milionu unikátních uživatelů. (Zdroj: https://www.mediar.cz/reklama-na-tiktoku-je-idealni-prilezitost-jak-oslovit-hodne-lidi-za-malo-penez/

Jak zajistit úspěch na TikToku?

Důležité body, které zajistí, aby Vaše video mělo úspěch:

  • Originální obsah – jak samozřejmě platí, originální obsah je důležitý všude.
  • Hashtagy – nejdůležitějším krokem na velký dosah je počet hashtagů a jejich typ. 
  • Vhodná délka videa – ačkoliv se to nezdá, je důležité si hlídat délku videa. Dlouhé a nudné nikoho bavit nebudou.

Je TikTok dobrá platforma pro podnikání? Přečtěte si více.

Která platforma je nejlepší?

Na propagování vašich videí a tvorby je nejlepší využívat více platforem najednou. Nejefektivnější platformou je YouTube, na kterou můžete nahrávat videa. Na svém YouTube kanále dokážete vytvářet playlisty, komunikovat s fanoušky či přímo streamovat. Horší je to ovšem s dosahem Vašeho videa. Na YouTube je příliš mnoho videí a získat úspěch se povede málokomu. 

Proč se vyplatí využívat více platforem?

Nahrávat videa na více platforem se určitě vyplatí kvůli většímu dosahu k lidem. A na různých platformách máte různé možnosti, které s videem a komunitou můžete dělat. Můžete s videi pracovat tak, že na YouTube nahrajete celé video a drobné ústřižky můžete nahrát na TikTok, aby to lidi lákalo. 

Mohlo by Vás zajímat