TOP 10 nejlepších českých reklam

4. 2. 2022

Reklamy, reklamy a všude reklamy. Jistě jste se s nimi všichni setkali. Ať už v televizi, na internetu, v rádiu nebo klidně v každodenním životě. První reklama se dokonce objevila před 3 tisíci lety již ve starověku. Šlo o inzerát na tehdejším papyrusu. Pokud vás zajímá, které jsou ovšem nejlepší od roku 2000 až do dnešního dne, kdo je vytvořil, o co v nich šlo a kdo v nich případně hrál? To vše se dozvíte v našem článku. Až článek dočtete do konce, zkuste se poté zamyslet, která z uvedených reklam Vás zaujala nejvíce.

Mattoni: Polibek od upírky (Mattoni už není)

Reklama z roku 2004, ve které znělo mnoho, dnes již známých hlášek, jako je například Mattoni už není” nebo třeba Kde je Mattoni, tam to žije”. Dějově je reklama zaměřena na upírku, která hodí flašku mezi tancující dav a chytne ji muž. Následně se napije, upírka přiletí k němu a pronese Give me some life”, v ten moment muž upírce dá pusu a vyprskne jí do úst vodu Mattoni. Upírka následně zažije příliv energie, protože se cítí, jak kdyby hlavu ponořila do vody a získala tak elán do života.

Těhotná budeš ty, ne tvůj kluk…

Vtipná a zároveň poučná reklama z roku 2008, ve které herec Jan Cina znázorňuje, co se může stát, když nebude dívka používat antikoncepci. Celý koncept má holky přimět k užívání jakékoliv antikoncepce, aby se jim nestalo, že nechtěně otěhotní.

Mňam, mňam Bobík…

Animovaná a zpívaná reklama, kterou všichni velmi dobře známe. Mňam, mňam Bobík, roztančí Tě s kamarády”, tato reklama z roku 2008 přináší dětem i dospělým lahodný krémový jogurt. Mimochodem, tuto reklamu zprostředkovala agentura Men of the Moon Entertainment s.r.o.

Centrum pro integraci cizinců

Vystihující reklama z roku 2015, v níž je zobrazen zaměstnanec samoobsluhy, kterému všichni zákazníci (Češi) tykají a předstírají, jak se s ním znají. Příchod Vietnamce na úřad a jeho chování vůči úředníkovi potom nevypadá jinak. Reklama se dá přirovnat k rčení: Jak vy k nám, tak my k Vám alias umíme to od Vás”. Reklamu zprostředkovala společnost Studio Družina.

Air Bank – Kanibal lejstr

Jistě všichni znáte reklamu na Air Bank, ve které se herec Tomáš Měcháček vypořádává s problémy herce Tomáše Jeřábka. Zábavný spot, který je většinou zakončen pádem rekvizity na zaměstnance konkurenční banky, má za úkol přilákat diváka pomocí porovnání výhod a nevýhod Air Bank s konkurencí. Vytvořena byla v roce 2015 a vytvořila ji agentura OGILVY & MOTHER

Alzák

Malý, otravný a ukřičený mimozemšťan, jistě ho všichni znáte. Společnost Alza.cz, která s maskotem pracuje již přes 20 let, má každou reklamu obzvlášť otravnou, maskot, který je dabován Bohdanem Tůmou, nabízí slevy na elektroniku a další zboží. Za zmínku ale stojí, že Alzáka si kompletně vytvořila Alza.cz sama, má svůj tým animátorů a video tvůrců.

Volkswagen

Společnost Volkswagen v roce 2016 přišla s novým vozem Tiguan a díky funkci, kterou nabízí, firma natočila reklamu, ve které se smějí koně, když člověk nemůže zacouvat s vozem na koně. Později vymění vozidlo a koně snadno smích přejde. Reklamu vytvořila německá společnost Germany agency Grabarz & Partner and Czar director Bart Timmer.

Generali – Tučňák

Vtipná a hezká reklama z roku 2019, ve které malý kluk popisuje tatínkovi zvíře, které vidí. Otec je ovšem zaneprázdněný hledáním příčin, proč mu jeho auto nestartuje. Po popisu dítěte odpoví, že to je tučňák, přičemž dítě na to reaguje vtipně slovy: Tak ti tučňák hryže kabely v motoru”. Vtipná a přesná reklama na pojištění u společnosti Generali. Reklamu vytvořila agentura VMLY&R PRAGUE a režíroval ji Luboš Vacke.

ROSSMANN TV Spot – Pečujeme s láskou

Rossmann ve spolupráci s DDB agenturou vytvořili reklamu, která se zaměřuje na hledání krásy v každodenních okamžicích. Rossmann nabízí produkty, díky kterým o sebe mohou členové rodiny pečovat. 

Reklama byla poprvé odvysílána v televizních kanálech Nova a Prima, na webech a na sociálních sítích 2. září roku 2020

Reklamu připravila agentura DDB a režíroval ji Juraj Janiš 

Red Bull – Od hradu ke hradu

Společnost Red Bull udělala jednu z největších reklamních kampaní, ve které se odehrává jízda formule. Cíl je jasný, jet s formulí z Prahy až na Slovensko. V reklamě probíhá jakýsi konkurz, ve kterém se představí celý plán. Dle tohoto plánu jsou prostřihy, které jsou velmi kvalitně propracované. 

Reklama vyšla v půlce června 2021. Podle deníku Autosalon.tv, kterému se povedlo vyčíslit hodnotu reklamy, zaplatili tvůrci něco okolo 370 000 Kč bez DPH za jeden den. V reklamě se objevil Jirka Král s manželkou, jak sledují a natáčí točící se formuli kolem hlavy Kafky na Národní třídě.

Celou reklamu režíroval a vymyslel režisér a kameraman Markus Krug.

 

Mohlo by Vás zajímat