Jakub Jíra: moderátor a podnikatel, který zdaleka překročil Clash of the Stars!
Když v dnešní společnosti řeknete svůj názor, neskončíte ve sklepeních Státní bezpečnosti. Přesto řada Čechů o určitých věcech raději nemluví: bojí se…
- Posměšků;
- Toho, že si udělají nepřátele;
- Toho, že nakonec se ukáže, že neměli pravdu,…
Zkrátka důvodů proč „držet hubu a krok“ je víc než dost. To ale Jakuba Jíru nezastavuje v tom, aby říkal, co si myslí… I o svých (bývalých) kamarádech.
Přizvali jsme si tuto neohroženou, sebevědomou osobnost do naší inspirativní Zábavné show, aby nám prozradila něco o svém životě. Máte se na co těšit!
Tip na začátek epizody podcastu
Než se pustíte do čtení článku o Jakubu Jírovi, nezapomeňte, že video vám nabídne ještě více informací. Stačí kliknout sem a užijete si novou epizodu podcastu Zábavná show od Zábavných médií.
Čím se Jakub Jíra zabývá?
Jakub Jíra momentálně vede hned dvě firmy:
- Agenturu, která zastupuje influencery. Dnes je těchto hochů cca padesát, včetně těch se stovkami tisíc followerů, a jde výhradně o takříkajíc dobré lidi: influencer propagující návykové látky apod. tam nemá co dělat! Ani tzv. reakční kanály si tam nenajdou cestu. Jakubovi zkrátka jde o kvalitu, ne kvantitu.
- Společnost realizující dětské tábory se zaměřením na influencery. Smyslem je, že si děti užijí „good time“ se svými oblíbenými Tiktokery, kteří jim zároveň dávají „rady do úspěšného internetového života“, aby jednou dovedli ovlivňovat své followery dobrým směrem. Připomíná, že jeho tábory zdaleka nejsou jen „o mobilování“.
V neposlední řadě moderuje různé akce, od firemních eventů přes městské oslavy po mega eventy typu Clash of the Stars. Čím dál více se ale specializuje na podnikání, řízení a marketing.
Je Jakub Jíra oblíbený?
Na jednu stranu má spoustu fanoušku. Objednávky se také hrnou. Jenže pak má i své vyloženě odpůrce; zejména kvůli tomu, že se nebojí kontroverzností: viz například ilegální koronavirová párty.
„Když je něco kontroverzního, tak se najdou lidi, který to milujou; ale zároveň lidi, který to nesnášej.“
Je Jakubova práce brnkačka, nebo makačka?
Rozhodně je to práce náročná na hlavu a na psychiku obecně. Jakub Jíra jakožto manažer ví moc dobře, jak je těžké zaměstnance motivovat, přesvědčit apod.
Jakub zastává ten názor, že s motivací se to nemá přehánět: pokud se někoho nedaří motivovat, Jakub mu nemá problém říci „bye, bye“ a hledat člověka, který o danou práci bude mít větší zájem.
Takže, co Jakuba Jíru nebaví na jeho práci?
Jakub svou prací žije. Nicméně občas mu někteří lidé dovedou pocuchat nervy. Například tací, kteří jsou zprvu do dané činnosti velmi nadšení, ale jakmile projekt rozjedou, přestane je bavit.
Dalším problémem je obecně nezodpovědnost lidí. V branži internetu je na denním pořádku situace, kdy dotyčný si s někým něco domluví na další den, a zítra ten někdo vytasí nějakou chytrou výmluvu. Zkrátka lidi jsou lidi…
Co naopak Jakub Jíra zbožňuje na své práci?
Jednoduše: je to vědomí skutečnosti, že nejenže dělá něco, co ho baví, ale zároveň daná činnost je i prospěšná: ať už jde o pobavení lidí (viz Clash of the Stars), vykouzlení úsměvu na jejich tváři, nebo vysloveně o společenskou prospěšnost (inspirativní dětské tábory).
Hodí se Jakubovi věci z moderování i v podnikání?
Sice se obojí může zdát jako naprosto „jiný píseček“, ale je zde dost společných prvků. Jakub Jíra umí díky moderování hodně dobře mluvit, čehož v podnikání využívá v mnoha ohledech. Například získat klienta při špatném vyjadřování nebude jen tak.
Je moderování v genech?
Jakub Jíra přiznává, že přirozeně má jeden větší vlohy k moderování než druhý. Nicméně i ten druhý se může vyhoupnout v této branži vysoko. Jen bude muset víc na sobě makat než ten, komu to bylo „shůry dáno“.
Má Jakub Jíra nějaký rituál před moderováním?
Jsou osobnosti, které praktikují nejrůznější bizarní rituály. Nicméně Jakub Jíra v tomto ohledu patří mezi „normální jedince“: jako spousta lidí, které čeká vystupování, se před akcí rozmlouvá, dělá si dechová cvičení apod. Prostě klasika. Což nemusí být nic špatného, přestože dnes má řada lidí k tradicím odpor a chtějí stále něco nového.
Je podle Jakuba Jíry tréma nepřítel moderátora?
Dle názoru a zkušeností Jakuba Jíry je tomu právě naopak: tréma je přítel moderátora! Díky trémě se vystupující dovede dostat do stavu připravenosti a plně se soustředit na svůj výkon.
Opravdu se Jakub Jíra tak bravurně soustředí?
Dobře, ne tak docela. Občas nějaká ta nesouvisející myšlenka se mu do hlavy vloudí. Není divu, když má ADHD. Jak vidíte, duševní vady nemusí být až tak velká brzda: jinak by se Jakub Jíra nedovedl vyhoupnout tak vysoko.
Jak Jakub Jíra vybírá bojovníky do Clash of the Stars?
V prvé řadě se Jakub Jíra samozřejmě snaží, aby šlo o nějakým způsobem zajímavé osobnosti. Tedy o ty, na které se bude svět rád dívat. Často jde proto o různě kontroverzní, bizarní jedince.
Jakub má přečtenou českou internetovou scénu od dob Minecrafáka, což mu usnadňuje výběr „správných“ lidí. Nehledě na to, že se spoustou influencerů kamarádí. Přiznává, že „the right people“ mnohdy přicházejí sami. Výjimka pravidla „bez práce nejsou koláče“!
Proč jsou bojové sporty populární?
Proč je tento fenomén mezi námi již od dob Starověkého Říma, ne-li dříve? Jakub Jíra věří, že bojovat je do jisté míry přirozené pro každého jedince. Navíc s bojem se typicky pojí akce, dynamika: tedy to, co má náš mozek přirozeně rád.
Clash of the Stars nicméně není ani tak o bojových sportech ve smyslu disciplíny a umění; zejména jde o show, zábavu. Dalším cílem této organizace je zpopularizovat jednotlivé zápasníky, stejně jako bojové sporty.
Dále si je důležité uvědomit, že Clash of the Stars, na rozdíl třeba od Oktagonu, je zaměřen primárně na nižší věkovou kategorii.
„Lidé mají rádi přiběhy, drama, show. To vše Clash of the Stars nabízí.“
Je Clash of the Stars bezpečné?
Protože se jedná o tak velkou show, musí dodržovat přísné regulace. To se týká i bezpečnosti zápasníků. Zkrátka Clash of the Stars má na tisíce mil daleko od bezhlavého, barbarského boje bez pravidel, na život a na smrt.
Jaký má Jakub Jíra cíl?
Jakub Jíra nejdříve směřoval do televize. Plánoval moderovat zpravodajství, mít vlastní talk show,… Jenže postupně pochopil, že budoucnost je internet, ne TV.
Proto se Jakub začal orientovat na podnikání v oblasti influencer marketingu. Právě zde plánuje zakotvit a zdokonalovat se, protože ho to baví a věří, že to má budoucnost.
„Nejvíce pyšný jsem na to, že se mi podařilo rozjet podnikání.“
Kdo je oblíbený influencer Jakuba Jíry?
Na to odpovídá Jakub Jíra bez rozmyslu: Denis TVTwixx. Důvody se dozvíte ve videu.
Kde získal Jakub Jíra své sebevědomí?
Prý za to vděčí výhře v celostátní soutěži v rétorice na druhém stupni základní školy. Díky tomu si Jakub Jíra začal postupně čím dál více věřit (někdy až moc).
Co je tajemstvím úspěšného podnikání podle Jakuba Jíry?
Jakub Jíra zdůrazňuje, že je důležité myslet v podnikání nejen na sebe. Naopak, každý krok by měl směřovat k blahu všech zúčastněných stran: to znamená podnikatele, jeho zaměstnanců, zákazníka a, nejlépe, i pro společnost obecně.
Co je charakteristickou osobnostní vlastností Jakuba Jíry?
Jakub Jíra se vidí jako upřímný člověk, což mu někdy přináší problémy.
„Lidé chtějí, abys byl upřímnej. Ale když pro ně ta upřímnost nevyzní tak, jak by si představovali, tak najednou seš č..ák.“
Nicméně právě upřímnost Jakubovi pomohla vyselektovat nepravé přátele od těch pravých, takže v současnosti má chlapce, na které se může bez obav spolehnout.
Co je aktuální „nešvar“ ve světě influencerů podle Jakuba Jíry
Dle Jakuba Jíry jde o tzv. žebrání na TikToku, kde se tvůrci při vysílání snaží více či méně nápadně přesvědčit své publikum (obvykle malé děti), aby jim poslali almužničku. Často přitom vytvářejí nepříliš kvalitní obsah; nezřídkakdy je dané video udělané tak, aby to vypadalo, že dotyčný potřebuje peníze pro něco důležitého. Bohužel mladí diváci neváhají mnohdy sáhnout i po platebních kartách rodičů.
Kdo je to influencer podle Jakuba Jíry?
Zjednodušená definice influencera zní: je to každý člověk, který má na sociálních sítích nějaké followery, které přirozeně ovlivňuje, třebaže se o to nemusí vědomě snažit. Obecně se za influencera však považují spíše takoví creatoři, kteří už mají nějaký dosah, že o ně třeba i jeví zájem různé firmy.
Jak ale připomíná Jakub Jíra, skutečná definice influencera je podstatně obsáhlejší, podrobnější.
…
To by bylo to nejdůležitější z podcastu Zábavných médií se speakerem Jakubem Jírou. Více se dozvíte ve videu.
Poslechněte si audiozáznam Jakuba Jíry!
Máte raději Spotify než YouTube? I na vás myslíme: podcast se speakerem Jakubem Jírou si můžete poslechnout i na této populární hudební platformě!
Stačí kliknout sem.
Líbil se vám podcast se speakerem Jakubem Jírou?
Tak co se podívat na další podcasty Zábavných médií?
Třeba na majitele videoprodukce MarkusFilm?
A pokud vás zajímá podnikání více, proč si rovnou nepustit Dana Tržila?
Nebo na Janu Šťastnou?
Chcete si nechat profesionálně vytvořit podcast?
Tvorba podcastu je, ač se to nezdá, celkem náročný job. Pokud jste již zahájili vaši podcastovou kariéru, jistě už dobře víte, že Trust Primo mikrofon a Audacity k profesionálnímu výsledku nestačí.
Co takhle mít si vypůjčit naše profesionální vybavení a nechat veškerou práci na nás, takže se budete moci soustředit čistě a jen na samotnou show?
Pokud se vám tento nápad zamlouvá, neváhejte nás kontaktovat, abychom domluvili spolupráci, která vám bude nejlépe vyhovovat.